לחם תירס או: שלוש אהבות

רשומה רגילה

יש לי שלוש אהבות גדולות בחיים- כרמית, תום ואוכל.

כמו כל אהבה, אני לא מסוגל לדמיין את החיים שלי בלעדיהן, וכמו כל אהבה צריך גם לתחזק אותן. עם אשתי היקרה זה אומר לדאוג שבין העבודה לגן, בין ארוחה משפחתית לתשלום חשבונות, בין העייפות התמידית לדאגה והחששות- אנחנו נמצא זמן לעצמנו. לבד. להירגע ולהזכיר אחת לשני שבסך הכל ולמרות הכל- טוב לנו.

עם תום זה אומר לחנך, לצחוק מהשטויות שהיא עושה, להבין שהיא בן אדם בזכות עצמו עם רצונות (הרבה רצונות) משלו, לומר לה לא כשצריך, לחבק כשצריך, לקום אליה בלילה אחרי חלום רע, לתת לה לנסות גם אם היא לא תצליח, לעלות אחריה במדרגות כשהיא מתעקשת לעלות לבד גם אם זה לוקח עשרים דקות להגיע לקומה שנייה, ובעיקר לנסות להבין אחד את השנייה.

עם האוכל זה קצת שונה. אני אוהב לאכול. אני אוהב להכין אוכל. אני אוהב לנסות דברים חדשים עם אוכל- שילובים שלא ניסיתי אף פעם עם טעמים, מרקמים וטמפרטורות, לטעום דברים חדשים, שיטות הכנה חדשות וחומרי גלם חדשים. אבל אני הכי אוהב שאנשים נהנים ממה שהכנתי, ובמיוחד אנשים שאני אוהב. אם זה נתח בשר משובח ומשוייש שהשגתי אצל הקצב אחרי שהתיישן אצלו במשך חודשיים בתלייה וכל מה שצריך לעשות איתו זה לצרוב אותו על הגריל, אם זו רגל של ברווז שבילתה שעות על גבי שעות בתנור על חום נמוך והתבשלה במיציה בלבד, או אם זו "רק" חביתה. כל עוד נהנים ממה שהכנתי אני מאושר. וכשאני מכין אוכל לשתי האהבות האחרות שלי אני הכי מאושר.

להכין אוכל בבית שונה מלהכין אוכל במסעדה. קודם כל- אין מי שישטוף את הכלים אחרי. דבר שני, אני יותר אוהב את הלקוחות ודבר שלישי, אני משתדל לבשל בצורה בריאה יותר. פחות לטגן, יותר ירקות, אוכל יותר מאוזן.

זה לא קל לי (אף פעם לא ממש האמנתי בבריאות). מבחינתי ארוחה מאוזנת כוללת בשר, עם קצת בשר ליד. למשל- אני לא ממליח עם מלחייה, אני לוקח מלח עם היד ומפזר. אין דבר כזה יותר מדי חמאה. אם זה מטוגן בשמן עמוק- זה יותר טעים. שומן זה טוב. קשה יש רק בלחם.

אבל כשאני מבשל בבית, חשוב לי שהאוכל כן יהיה בריא, לפחות במידה מסוימת.

אז הלכתי להרצאה של תנובה על תוכנית המצפן התזונתי. כן. מה ששמעתם. לא מתאים לי, נכון? גם אני באתי בתחושות קצת מעורבות. התוכנית מדברת על קיצוץ הדרגתי בנתרן ובסוכר ברוב מוצרי החברה. מה לעשות, אני מגדל ילדה ורוצה שהיא תאכל אוכל בריא, תגדל כמו שצריך ולא תצרוך יותר מדי משום דבר. זה בערך לאן שהתוכנית הזו מכוונת. היא לא מתיימרת לתקן הכל, אבל לדעתי זה בהחלט צעד בכיוון הנכון. ובדיוק לכיוון הזה אני מנסה לנווט את האוכל שאני מכין בבית. זה לא אומר שאני אפסיק להשתמש בחמאה, מלח או סוכר, אבל כן להפחית בכמויות. יש דברים מסוימים שרק המודעות להם מספיקה בשביל לעשות שינוי. למשל הפסקנו לשים את המלחייה על שולחן האוכל בארוחות, שתייה חמה אנחנו לא שותים עם סוכר ובישול עם חמאה……. על זה אני לא מוותר.

זה נקרא לאכול בצורה מודעת- Mindful eating. הכוונה היא לא רק לשים לב לכמות וסוג האוכל שאנחנו מכניסים (או דוחפים) לפה, אלא גם לאיך, מתי ועם מי. ליהנות מהאוכל בזמן שאוכלים אותו.

זו לדעתי הנקודה הכי חשובה. אני הרי כל כך נהנה להכין את האוכל בבית, אז למה שלא נהנה גם לאכול אותו? לשבת כל המשפחה ביחד סביב השולחן (פאי מתחת, מחכה למה שנופל), בלי טלוויזיה, בלי אייפון. לשבת, לאכול וליהנות מהאוכל ומהזמן שלנו ביחד.

 

ואם כבר ליהנות מהאוכל-

לחם תירס במחבת

כלים:

–        תנור מחומם ל-180 מעלות

–        מחבת ברזל (או מחבת שאפשר להכניס לתנור)

–        מטרפה

–        קערה

מצרכים:

–        200 גר' קמח תירס

–        שקית אבקת אפייה

–        1/2 כוס רוויון

–        100 גר' גרגרי תירס (אפשר מקופסה או קפוא, אבל הכי טעים טרי)

–        50 גר' חמאה מומסת

–        10 גר' חמאה

הכנה:

–        למרוח את הכמות הקטנה של החמאה על המחבת ולהכניס לתנור.

–        לערבב בקערה את כל שאר החומרים.

–        כשהמחבת חמה לצקת את התערובת לתוכה ולהנות מה- "תססססססס".

–        להכניס בחזרה לתנור למשך בערך עשר דקות, או עד שהלחם מזהיב.

–        להוציא בזהירות את המחבת ולשחרר את הלחם בעדינות מהדפנות.

–        עכשיו מגיע השואו- בתנועה מהירה הופכים את המחבת על קרש או צלחת. מי שפחות אמיץ יכול להניח צלחת על המחבת (לשים לב שהיא מכסה את כל המחבת) ולהפוך.

–        זהו. יש לכם לחם תירס פריך וטעים.

לחם תירס

 

 

 

מחשבה אחת על “לחם תירס או: שלוש אהבות

להשאיר תגובה

